ProFaction Verkoop - ProFaction, Partners in Business

Ga naar de inhoud
Verkoop Optimalisatie

PROFACTION HELPT UW RESULATEN TE VERBETEREN

Verandering is tegenwoordig de enige constante factor. Wat in het verleden nog onderscheidend was, is thans een noodzakelijke concurrentievoorwaarde geworden.

Snellere technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat de levenscyclus van producten steeds korter wordt en dat uw productenportfolio snellere wijzigingen laat zien. Nieuwe concurrenten, met nieuwe verkoopmethoden zorgen ervoor dat uw performance onder druk komt te staan. Als onderneming bent u continu op zoek naar de hoogste performance in een continu veranderende wereld. De zoektocht naar performance stopt nooit.

ProFaction adviseert bedrijven hoe zij in deze continu veranderende omgeving hun verkoopresultaten kunnen verbeteren. Dit begint bij het up- to - date brengen van de strategie en daarna het daarmee in lijn brengen en professionaliseren van zowel de verkoopafdeling als de verkopers. Bij het advies is er speciale aandacht voor de onderstaande thema’s.
ONZE AANPAK

Optimaliseren en verbeteren verkoopactiviteiten
In een maatwerk traject analyseren we de elementen salesstrategie, klanten, verkoopproces, verkoopteam (kennis, kunde, motivatie en uitvoering) en verkoopmiddelen. Dit doen wij deels door inzet van gestandaardiseerde vragenlijsten die met behulp van internet kunnen worden beantwoord door uw managementteam en salesteam en deels door het houden van workshops met de belanghebbenden in uw organisatie.

Na de analyse gaan we tot actie over: waar zitten de eerste quick wins en waar de big wins. Door het inzetten van onderstaande sessies worden deze in gezamenlijk met uw organisatie gerealiseerd.

Business Model Canvas workshops
In een aantal sessies werken aan een renderend bedrijfsmodel, waarbij marktsegmenten, propositie en relatiebeheer centraal staan in het ontwerp. Dit is geschikt voor het MT, met een afdeling, individueel of juist in een intervisie vorm.

Intervisie en teambuilding
Verkopers zijn veel alleen op pad. Door regelmatig intervisie rond sales of persoonlijke thema’s verbinden we collega’s en vergroten we de saleskennis en slagvaardigheid. Ook organiseren we inhoudelijke sales teamdagen.

Acquisitie Training
Nieuwe klanten werven is altijd top prioriteit. Door een persoonlijke en op maat gemaakte acquisitie aanpak en training-on-the-job, krijg je direct afspraken en vult de pijplijn. We coachen verkopers on the job. We leren ze bellen en zitten naast ze tijdens belblokken , bereiden we verkoopgesprekken voor en/of gaan mee naar klanten. De verkoper als manager van de pijplijn.


PROFESSIONALISEREN VAN VERKOOP

Het professionaliseren van verkoopafdelingen en verkopers kent veel dimensies. Uw verkoopstrategie en klantsegmentatie zijn het uitgangspunt voor de inrichting van het verkoopproces, de competenties van het team en de ICT ondersteuning.

Ook de cultuur, de aansturing en beloningsstructuur doen ertoe. Onze visie op een professionele verkooporganisatie is dat de juiste mix van deze elementen is ingericht.




          MARKETING-EN VERKOOPSTRATEGIE

          De verkoopstrategie is een afgeleide van de ondernemingsstrategie en het business model.
          Op basis van deze uitgangspunten ontwikkelen we samen met het management de marketing- en salesstrategie.

          We vertalen de strategische doelen naar een praktische invulling in een Product-Marktcombinatie (PMC):
          • Een heldere klantsegmentatie,
          • Het presenteren van een eenduidige aantrekkelijke propositie,
          • Het definiëren van de klantrelatie die past bij de cultuur van het bedrijf.



          ACQUISITIE EFFECTIEVER ORGANISEREN

          Acquisitie bestaat uit het onderhouden van de relatie met bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Ook hierbij is een goed werkend CRM systeem belangrijk, maar het belangrijkste is dat er vanuit duidelijke doelstellingen voldoende tijd wordt besteed aan actie. Actie bestaat uit de juiste activiteiten en die zijn anders voor account management dan voor het werven van nieuwe klanten.


          Terug naar de inhoud